Hallongrottor.

Så dålig jag har vart att uppdatera. Vi har haft dop för Valter och det har vart mycket att planera.
Ett inlägg om dopen kommer inom kort när jag gått igenom alla bilder.
Här kommer i allafall ett mummsigt recept på mina Hallongrottor.

Ingredienser.
4 1/2 dl mjöl.
1 dl socker.
1tsk bakpulver.
2 tsk vaniljsocker.
200g smör.

Fyllning.
Valfri fast sylt.
Eller Hallonsylt.

Sätt ugnen på 200 grader.

Blanda i hop smör, mjöl,socker,bakpulver och vaniljsocker i en skål.
Arbeta samman degen gärna  i en matberedare.

Forma till bollar stora som pingisbollan och lägg i form.
Gör ett hål i mitten med fingret så att du kan fylla med sylt.

När du hält i sylter, kör du in dom i ugnen på 200 grader i 10 min.

Låt svalna ordentligt innan ni äter. Annars bräner ni er på sylten.



/A




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0