Strawberry fields forever

I fredags var det kumlamarken.
Men vilket skit väder det var, stakars alla knallare som stod ute i vädret hela dagen.
Men alla var endå glada och dom tjoade från sina stånd, tummen upp för glada marknadsknallare.
Elin och jag tog oss en lunch på Kafé till salu. Där hade dom dagens sopp lunch, vi valde och ta en gulaschsoppa som smakade himelskt ( rekomenderas starkt att testa).
Efter lunchen kom syrran ner och traskade runt med oss på marken.
Men det blev en snabb runda på marken då vädret inte var på vår sida.
Från marken fick vi med oss, jordgubbar,marknadsnougat och självklart brändamandlar som vi kalasade på när vi kom hem.






Lite senare mot kvällen kom Boysen (Pär och Edwin).
Jag slängde då i hop en ost och skink paj med Elin och Emmas hjälp .
Bild och recept lovar jag att lägga upp på pajen för den vart riktigt god.
Elin bjöd på en god efterrätt även där lovas bild och recept.
Nu ska jag gå och natta Valter.
/ A.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0