Walking with Memphis.

Yess idag är det söndag!
Jag vet att jag tjatar men söndagar är ljuvliga.!

Igår hade vi några vänner över på lite grillning.
Sebb,Linn och deras lilla Memphis.
Vi stog för maten dom stog för drikat.
Under kvälles gång bliev det mycket bebis snack och mycket skratt !

Tänkte tippsa om en super god marinad som jag hitta på internet.
Passar utmärkt till kyckling.

1 tsk rivet citronskal.
2msk pressad citron.
2 msk olivolja.
1pressad vitlöksklyfta.
1tsk salt.
0,5tsk svartpeppar.
0,5tsk rosmarin.
1msk kinesisk olja.
1 msk honung.

Jag lätt dock bara min ligga i  marinad i ca 40 min innan grillning.
Det blev kanon gott men om dem får ligga några timmar innan så tror jag att det bli änu bättre.

Ha en bra dag nu alla och ut och njut av solen .

/A


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0