En ny sommar favorit ?

Här om dagen när jag kollade runt på internet efter ny härliga recept hittade jag detta.
En Hallonkladdkaka!
Spännande tänkte jag och satte genast i gång att stöka runt i köket.
Och jisses vad gott det blev, kommer garanterat bli en sommar favorit i familjen.
Syrlig,seg och söt en underbar kombination.

Detta recept är ett måste och testa !

Du behöver.
100gram smör.
2,5 dl strösocket.
2st ägg.
0,5 msk vaniljsocker.
3dl mjöl.
100 g hallon.

Sätt ugnen på 175 g.
Smält smör. Rör ner sockret och äggen och sist mjöl och vaniljsocker.

Häll smeten i en smord och mjölad pajform.Strö över hallonen.

Grädda mitt i ugen i ca 25 min tills kakan har fått lite färg

Servera med glass och NJUT!!



/A


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0