En dag i Vadstena.

För ca 14 dar sedan tog vi oss en dags utflykt till Vadstena.
Jag kände att jag behövde komma i väg och se något annat en kumla.
Så jag drog med gubbe och unge i bilen och brumade iväg.
Vad härligt det är att få komma i väg till en ny stan,där absolut inge känner en.
När vi kom fram var kl runt 12 så våra magar ropade efter mat.
Efter ett letande efter en restrurang hittade vi en. Men som ovetande turist tog vi nog en av stans sämre resturanger.. Men med mat i magen kände vi att nu vill vi ut o se stan. Så vi lunkande bort mot slottet.Som tuvär var stängt.. Så färden satte riktning mot Heliga Birgittas Kloster. Ljuvligt vackert må ja säga att de var. Vi köpte oss två biljetter och gick in på museumet. Helt klart en upplevelse som måstes göra om några år.Efter klostret gick vi till den stor kyrkan ( som jag inte min namnet på ).
Efter allt historiskt intagande i våra huven så behövde vi en kaffe båda två.Vi hittade ett gulligt litet fik där vi tog en kaffe och bulle (mumms).Nöjda och belåtna över dagen satte vi oss i bilen och brumade hem mot Närkeslätten.

Pär och Valter utanför klostret.

En docka som skrämde oss.

Det stora kyrkan som ja ej mins namnet på.

Valter och jag vid kloster muren.'
/A


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0